SESSIÓ 3. LA PELVIS, ELS PEUS, LA ERRA I EL CANT.
Abans de començar la sessió hem fet un repàs d’allò que vam fer a la classe anterior. Com per exemple, vam recordar l’eix central i l’exercici de la cistella que ens serveix per projectar la veu.
QUÈ S'HA FET?
Igual que els
dies anterior, hem començat amb l’anàlisi d’una frase, la qual deia:
Una vegada li van
preguntar a un cent-peus en quin ordre movia les potes al caminar. A partir d'aquell
dia el cent-peus no va saber caminar.
Proverbi
xinès
I ens fem una
pregunta, què li va passar al cent-peus? Doncs que el cent-peus té l’acció de
caminar com un automatisme, ja que no pensa el que fa en el moment, però en preguntar-hi
com ho fa, el cent-peus col·lapsa i trenca l’automatisme i deixa de fer-ho.
El primer recurs
que hem introduït en aquesta sessió ha estat basat en la pelvis. A la pelvis és
on neix el so i la seva posició pot ajudar a projectar la nostra veu. Per identificar on
comença l’aire que expirem hem posat dos dits per sota el melic i hem fet “tss” “tss”. Segons la intensitat hem
comprovat que la zona s’activa menys o més. Després d’això passem a fer
l’exercici “El plom”, on imaginem que el plom està a la pelvis. Hem de
mostrar una postura on el centre de gravetat estigui a la pelvis, una posició
d’”asseguda però dreta”.
El segon exercici
l’hem fet en parelles. La màrfega l’havíem de posar a prop d’una paret amb una
mica de distància. Una es quedava estirada a la màrfega cap per avall i amb els
peus dins la màrfega, i l’altra havia de “trepitjar” la planta dels peus
controlant el pes recolzant-se a la paret amb les mans. Primer fèiem un tacte
amb els talons i, a poc a poc, anàvem pujant fins a ocupar gran part del peu.
Sempre mantenint una comunicació amb la companya per no fer mal i que estigués
còmoda. També havíem de tenir intuïció, en el sentit de pensar en com li
agradaria a l’altra persona que li trepitgessin. En passar un temps ens posaven
drets i veiem quina sensació teníem i com ens sentíem.
Ara passem a la
veu. Hem començat gesticulant la cara i
fent la moto amb la boca per destensar els músculs. El primer exercici
proposat ha sigut “passar-nos la erra". Tenim una erra a la mà i la il·lustrem
amb la mà i el so, combinant diferents ritmes, més o menys intensitat, amb
parades o sense, jugant de baix a dalt, d’agut a greu, etc.
Seguidament,
continuant amb la erra, assegudes a terra hem imaginat que teníem una erra que
pesava molt a la zona de la pelvis, que l’havíem d’agafar i llançar-la. També
l’hem fet amb la ela (l) i la ema (m). Per acompanyar a aquestes lletres ho hem
fet amb paraules; rata, lila i mamut. I seria: RRRRRATA, LLLLLILA, MMMMMAMUT.
Després, cadascuna ho feia amb una paraula diferent, com RRRRREGAL.
Al principi la
cosa no ha sortit molt bé. No ens trobàvem còmodes en el to i ens ha sortit
bastant desafinat. Com a solució hem fet la roda de les notes musicals amb la
erra per escalfar la veu. Ha sigut una sorpresa perquè en tornar a cantar ha
sortit bastant bé i bonic com a grup.
Per acabar, hem fet l’exercici de la cistella amb la
primera estrofa de la cançó. Primer un llançament per frase, després de dos en
dos i l’últim tot sencer.
En aquesta sessió
m’he sentit molt a gust amb els exercicis que hem dut a terme. Ha sigut una
classe molt completa i una de les coses que he après ha sigut en l’exercici
d’identificar les diferents parts de la cintura pèlvica, on he pogut reconèixer
les parts del meu cos i, en l’acabar, sentia les cames amb més presencia, com
més pesades.
En el de
trepitjar els peus m’he relaxat força. Al posar-me dreta tenia una sensació
estranya als peus, els notava com adormits però a la vegada més lleugers i això
també se m’ha transmès a les cames. A més, hi havia el plus de posar-nos en la
pell de la companya per intentar que estigués a gust i voler transmetre allò
que volíem.
D’aquesta sessió vull
destacar el moment de quan hem cantat. Encara que al principi ha sigut bastant fracàs,
el segon intent ha estat una sorpresa per a totes. Ha sonat molt harmoniós i
fresc com a grup, i hem après la importància d’escalfar la veu abans de
cantar, ja que ha sigut clau per a afinar la veu.
Sessió del 14 d'octubre de 2020.

Comentaris
Publica un comentari a l'entrada